Sunday, September 23, 2012

problems around me

hiiiii laa masalah. boleh tak kau pergi jauh2 dari hidup aku. eii boleh sakit jiwa kott. easy come but difficult to go. if we are try to get the best solution for our problem so that the problem can easily go. fly fly away in the sky. hmm ada masalah yg dpt di settle kan ada gak yg xdpt. so xdapek den nak nolong eah tuh doo..
penyelesaiannya? biarkan ianya berlalu pergi then mungkin mslh tu akan hilang mcm tu jek. kalauuuu....
ada mslh kecik besau medium, mslh family, kwn2, student assignment,  and plg teruk mslh dgn dri sndri. ehh! lupa lak lg stu hal mslh ni. cintaaa... almaklumlah kurang nk ingat psl mslh tu sbb kita nihh single >_< so boleh laa isi borang utk jwtn kosong tu.. wakakaa
haaa.. ada lgi mslh besau nih.. money!! duit! wang !always kat aku. aku boros ke ?? aiyoo.. ishh semua bnd dlm dunia ni guna duit eak.. erghh tension. org ckp duit boleh cari der ksh syg xde galang gnti maa.. tp xde duit susah gak nk hadir syg tu.. hakhak.. ok2 lets go kita go through satu2 mslh yg disebutkan. family ? i think i dont have any problem with my family. but if my whole big family ada.. and aku xtao gak nk settlekan mslh yg dr kecik smpai besar membelenggu hidup aku. aku xnk pndg pn mslh tu but klau xpndg hati aku jd sakit tgk bnd2 yg tak sepatutnya terjadi. hormat menghormati laa.. plus kalau korg nk kutuk ke ckp blkg ke ckp laa.. aku dah besar jgn ingat aku kecik lg. jgn smpai gunung berapi memuntahkan laharnya. nt tak tertanggung sakitnya. sabar aku pn ada batas. but seems like i can't do it utk buat mcm tu. hmm
the second 1 is mslh dgn kwn2. setakat ni xde lg mslh yg berat2 dgn mber2 aku. insyaAllah xde. and hope xde mslh. even kdg2 aku rasa aku sorg jek yg rasa aku ada mslh dgn dorg tp perasaan tu haruslah ditolak tepi. life begin bila hbs spm and since i became a polimerian.. hehe jumpa kwn2 yg cool and awesome. apa pun rintangan apa pun halangan aku harap korg sentiasa ada dgn aku. and harap boleh stay together untill the end. password fb, tweet, blog, skype and so on ada kan korg ? and kalau aku dah xde harap dan mntak tlg deactive kan sume laman sosial aku ni.. hehehe. korang ada time aku suka duka time sedih aku time susah time nangis aku time marah aku time gatal aku time menggeletis aku time apa2 pun time laa.. :D
korg kwn yg cantik, manis, cute, lawa, menawan, jelita, ayu, menggoda, hottt, gatal, miang, gedik, ngada2, bajet, busuk, gemuk, bacin si cikebum cikebum masam2 manis.. haha merepek laah kan tapi itu lah korg pada aku. pelengkap secawan air kopi yg pahit.. haha kan korg si hitam !! :D si hitam yg merepek.
continue my journey of problem. aku rasa sekarang aku ada mslh besar yg teramat dah ni. mslh aku skrg dgn dri aku sndri. pernah tak korg rasa mcm korg xtao apa yg korg rasa skg. rasa mcm lost something. xtao apa yg korg nak. mcm dah xde perasaan. lebih sadis lagii mcm xknl dri sndri. hilang kewarasan dri. suka bersendirian tenangkan fikiran. fikir yg mcm2, chopp2 stop right here miss !! byk2 muhasabah diri. beristighfar. amek air smyg. solat. hmm aku xtao aku rasa apa skrg ni. msih berfikir. harap2 tak tersesat bila fikir terlalu jauh ni. sbb klau fikir terlalu mendalam nt kot2 jumpa bnd yg tajam yg membuatkan kita rasa sakit yg teramat sgt.
okay, skrg aku nk nikmati hidup aku ni dgn sepuas2 nya. biarlah apa pun nak jd. redha. pasrah, faham. sedia. waras. biarlah masa menentukan segala-galanya. apa jek tuh ? hmm biarlah aku sorg jek yg tahu. err xpaham. mungkin segalanya akan berubah satu hari nnt. bila Allah tntukan itula saatnya. and one more thing !! lalalala ~~ aku xnk fikir pasal <3 .. haha boleeh tak ? semak ler.. nnt2 boleh fikir maa.. aku tak tolak bnd tu semua just skg ni belum masanya utk fikir hal tu. alah bisa tegal biasa. kene ke dgn pepatah tu ?? kakaka
berubah itu mudah tapi utk kekal dgn perubahan itu mungkin payah. isn't it ? hmm mari kita sama2  fikirkan dan selamat beramal.
# aku rasa entry ni dah terlalu byk merepek. but this is me.. by that, thank you. :)








No comments:

Post a Comment